A7, Autostrada Moldovei, mai aproape de realitate: încă 28 de kilometri deschiși între Mizil și Pietroasele

România mai face un pas concret spre conectarea Moldovei la rețeaua națională de autostrăzi. Vineri după-amiază, circulația va fi deschisă pe încă 28 de kilometri ai Autostrăzii A7 – tronsonul Mizil – Pietroasele, parte a segmentului Ploiești – Buzău.
Potrivit directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, deschiderea acestui tronson duce la aproximativ 132 de kilometri de autostradă funcționali din totalul celor 319 kilometri ai Autostrăzii Moldovei. Lotul 2, care leagă Mizilul de Pietroasele, va prelua și traficul rutier de tranzit care în prezent traversează orașul Mizil, contribuind la reducerea aglomerației și la fluidizarea circulației în zonă.
Această inaugurare aduce un beneficiu imediat pentru șoferi, dar și un semnal important privind ritmul lucrărilor pe întregul coridor nord-sud, menit să conecteze Ploieștiul de Pașcani.
Tronsonul Ploiești – Buzău: trei loturi, trei ritmuri diferite
Autostrada A7 Ploiești–Buzău este împărțită în trei loturi distincte, fiecare cu propriile etape și provocări:
Lotul 1: Dumbrava (A3) – Mizil, 21 km
Constructor: Impressa Pizzarotti & C SPA – Pizzarotti SA – Retter Project Management SRL
Valoare: 1,46 miliarde lei fără TVA
Durata de execuție: 20 luni
Lotul 2: Mizil – Pietroasele, 28,35 km
Constructor: Asocierea Coni SRL – Trace Group
Valoare: 1,25 miliarde lei fără TVA
Contract semnat în iunie 2022, termen de finalizare: 2025
Tronsonul este deschis parțial, deși lucrările nu sunt complet finalizate.
Lotul 3: Pietroasele – Buzău, 13,9 km
Constructor: Asocierea Nurol Inşaat Ve Ticaret A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.
Valoare: 1,09 miliarde lei fără TVA
Contract semnat în noiembrie 2023, termen de deschidere: 2025
Pas cu pas, Moldova se leagă de restul țării
Cu inaugurarea celor 28 de kilometri dintre Mizil și Pietroasele, A7 ajunge la 132 km de drum rapid complet funcțional. Este un pas semnificativ spre finalizarea celui mai amplu proiect rutier finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Autostrada Moldovei, care va lega Ploieștiul de Pașcani pe o distanță totală de 319 kilometri.
Acest proiect are o valoare strategică nu doar pentru traficul din estul țării, ci și pentru dezvoltarea economică a Moldovei, care începe, în sfârșit, să fie conectată infrastructural la marile centre economice din Muntenia și Transilvania.
Un început care trebuie continuat
Deschiderea tronsonului Mizil–Pietroasele este o veste bună, dar și o probă de consistență pentru autorități și constructori. România are nevoie de continuitate, nu doar de momente simbolice.
Fiecare kilometru de autostradă dat în folosință reprezintă un pas înainte spre o țară mai conectată, mai sigură și mai eficientă. Dar pentru ca acest drum să fie complet, ritmul actual trebuie menținut, iar promisiunile – duse până la capăt.
Românii nu mai așteaptă vorbe. Ei așteaptă drumuri care să-i ducă acasă mai repede, mai sigur și mai aproape unii de alții.