Criza de la Guvern scoate la iveală soluția inedită pentru austeritate: demnitarii transportați ca marfă pe Duster Pick-up

Într-un context de tăiere a cheltuielilor, Guvernul a găsit o metodă inovativă de a reduce costurile pentru transportul oficialilor: transformarea demnitarilor în „marfă” și a mașinilor de protocol în… autoutilitare Duster Pick-up!

Deși în plină perioadă de austeritate, unde bugetele sunt strânse la maxim, Cancelaria Prim-ministrului a descoperit o portiță legislativă ce permite o economie substanțială. Având în vedere că ordonanțele de urgență interzic achiziția sau leasingul de autoturisme (categoria M1), soluția a fost simplă: închirierea de vehicule din categoria N1, adică autoutilitare destinate, teoretic, transportului de „lucruri”.

Transportul „special” al demnitarilor

Noile autoutilitare nu sunt folosite pentru transportul materialelor de construcție sau al altor bunuri, așa cum ar sugera categoria N1. Cele 17 Duster Pick-up, închiriate în regim de leasing operațional, sunt acum utilizate pentru a transporta secretarii de stat și consilierii. Mai mult decât atât, aceștia sunt obligați să le și conducă personal! Astfel, nu vorbim despre o simplă „utilitate”, ci despre o „utilitară-tate” – o soluție ingenioasă care răspunde perfect cerințelor legale și economice, dar care ridică multe semne de întrebare.

Politicieni transformați în „colete fragile”

Așadar, într-o aparentă încercare de a respecta legislația, Guvernul a ajuns să clasifice demnitarii ca „marfă cu destinație specială”, transportându-i pe bena sau în cabină, în vehicule ce ar trebui să transporte, conform reglementărilor, doar „lucruri”. Practic, am ajuns în situația în care un politician în costum, care conducea înainte un limuzină de protocol, este acum văzut în ochii legii ca un „colet fragil” ce trebuie transportat cu autoutilitara.

Economia spectaculoasă la buget

Guvernul se laudă cu succesul acestei strategii economice: dacă înainte, pentru a întreține 30 de limuzine RAAPPS cu șofer, se cheltuiau aproximativ 850.000 de lei pe lună, acum, prin închirierea celor 17 Duster Pick-up fără șofer, costurile s-au redus dramatic la doar 80.000 de lei pe lună. Astfel, s-a realizat o economie impresionantă de aproximativ 90%, lucru ce reprezintă un argument de succes pentru oficialii care vorbesc despre eficiența măsurilor luate în timpul crizei.

În final, criza economică a adus o soluție pe cât de originală, pe atât de controversată, transformând transportul demnitarilor într-un exercițiu de „austeritate creativă”. Cât de departe vor merge autoritățile cu astfel de măsuri? Rămâne de văzut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button